torsdag den 3. april 2008

Hva' skal du snart barberes mor?!...


....var bemærkningen fra min søde datter som jo er lidt af en verdensdame på 15½ år. Anledningen var, at vi var sammen nede i den lokale, men "verdenskendte" kludeshop - Ilse Jacobsen, hvortil jeg havde (resterne af) et gavekort der brændte nederdrægtigt i pungen. Og mange fine ting har Ilse....blandt andet en halterneck top i samme mønster som kjolen her på billedet. Den skulle naturligvis prøves, og det var i den anledning at min datter bemærkede at mine stubbe under armene nu var på ca. 3,5 mm.
Jeg kunne jo ikke andet end trække på smilebåndet og gi' hende ret i, at det var et umanérligt sløset forhold jeg havde til mine hår under armene.
I mit stille sind hoverede jeg og tænkte, at hendes tid kommer også, hvor hun en dag må stå i et prøverum, efter iøvrigt at have arbejdet det meste af dagen, gået med to hunde to gange, planlagt aftenens menu, købt ind for til sidst at ende i et prøverum med sin datter, der konstaterer at hun trænger til at barbere sig under armene.

Men hun vil også konstatere, at i modsætning til hvad hun tror nu, går verden ikke under af den grund. Heldigvis for det.


1 kommentar:

et cetera sagde ...

Så, nu kan jeg komme "af" med min kommentar :-) Det er nemlig et rigtigt morsomt indlæg :-D Jeg har selv to dejlige (for langt det meste da) unger - med samme aldersforskel som dine - men forskudt et par år (17 og 12) ... Den yngste som er en pige, sagde den anden dag: "Hvor er mine Miss Sixty-jeans - det er altså MEGET lang tid siden jeg lagde dem til vask". Da spekulerede jeg lidt på om det også er forbudt at nive sine børn - hårdt! ;-D