fredag den 4. april 2008

Klap dig selv på skulderen…..


..............eller spark dig selv i røven!


Ja, undskyld mit ligefremme sprog her. Men, den seneste tid har jeg fulgt med på en masse blogs – og tro mig, det er rigtig mange supergode blogs herude i blogland.
Dem jeg (desværre) bliver mest tiltrukket af, er dem der fanger mit øje – enten fordi de har smukke farver, billeder eller andet lækkert design. Når jeg siger desværre, er det fordi, de blogs oftest har en tendens til at have et mere banalt indhold. Lidt a´la Nice house – No furniture. De blogs der er smukke at se på, er alt for meget ” Tralulalej – her sidder jeg, med min mokka kop og hækler en top” – eller ”Aj hvor er naturen altså smuk – se en blomst i knop”- agtig.
Jeg er fuldt ud klar over at man jo kan skrive præcis hvad man lyster på sin egen blog (så det gør jeg så nu!) og kan man ikke li’ lugten i bageriet så….MEN, når det så er sagt, så vil vi jo alle gerne have at nogen læser den og allerhelst at de der læser, har lyst til at lægge en kommentar. Og så er det at jeg synes, det forpligter en smule udover …”jeg kan mærke det bliver en dejlig dag, for solen er så smuk her til formiddag”…..Helt ærligt – kom dog op af strikkekurven og ud af trancen kvinder ;-) og skriv nogle ærlige indlæg der sparker røv og afføder nogle hede debatter - bare engang imellem. Det vil jeg selv prøve at efterleve – og så vil jeg tage de klap på skulderen eller spark i røven, det nu afføder.
Ha’ en rigtig dejlig weekend :-)

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Undskyld, Sjuske-Dorte, men her vil jeg tillade mig at være lodret uenig! Nu véd jeg selvfølgelig ikke hvilke blogge du hentyder til - men det er min erfaring at netop blogge som bruger "spalteplads" på at dokumentere det lette og lyse - og nogle gange overfladiske - skjuler meget tunge livstilskikkelser hvis man stikke spaden lidt dybere. De fleste "livstilsblogge" som jeg kender, "gemmer" mennesker bag med dybe ar fra sygdom, dødsfald m.m. Sådan er det iøvrigt også i mit eget tilfælde - og det kan øge trangen til at have ét sted hvor verden fokuseres på fuglefløjt og blomster og solskin - hvis du kan følge det ... jeg forstår godt din "sult" efter lidt mere kød på benene, men der kan altså være forklaringer på, at kontroversielle emner ungås, som ikke kun skyldes at man sidder med hovedet dybt begravet i egen navle - og strikkekurv ;-D

Sjuske-Dorte sagde ...

Et cetera - tak for din kommentar, som jeg er glad for - enig eller ej, så var det jo noget i denne stil jeg efterspurgte :-) Jeg har stor respekt for, at der gemmer sig meget forskellige skæbner bag blog'ene og at der kan være behov for et "fristed med fuglefløjt". Det jeg hentydede til var, at det ville dejligt, om man engang i mellem smed et personligt/ærligt indlæg afsted, som virkelig gav folk lyst til at kommentere på det. Det gjorde du selv, da du skrev om angsten for din brors sygdom. Det er da noget man kan forholde sig til. Når alt det her så er sagt, så fik vi to jo en lille "diskussion" ud af det her indlæg ;-)
P.S. Måske er det manglen på cigaretter der fik mig lidt frem i bussen i fredags - tihi.

Anonym sagde ...

Ja, vi "renser" nok ud på mere end ét plan med de rygestop, jeg har selv haft et par "kæpheste trukket af stalden" på det sidste! Dejligt at vide, at du stadig holder ved mht rygestop, iøvrigt :-)

Anonym sagde ...

Hej Sjuske-Dorte
Det var da en trist oplevelse af blogverdenen og os kvinder i den. Dels vil jeg nok som et cetera sige at der ofte skjuler sig tunge skæbner bag - hvis man læser med i længere tid ad gangen, dels vil jeg da straks invitere dig til at deltage i debatterne på min blog - hvor hverken blomster eller strikning plejer at være på tapetet. :-)
Dog har jeg vist nævnt bagning et par gange..- men til mit forsvar skal så siges, at den ene gang var i en julehistorie for de 5-8årige og den anden gang i en kritisk klumme om de moderne rødstrømper...

Sjuske-Dorte sagde ...

Hej Harning

Hjertelig velkommen til min blog - og tak fordi du gjorde mig opmærksom på din. Nu var mit indlæg ikke en generalisering af alle blogge, men som jeg skrev..."dem jeg bliver mest tiltrukket af"....Måske netop derfor har jeg ikke opdaget din - den er netop det modsatte af dem jeg beskriver (om det så skyldes dine problemer med wordpress, eller det er hensigten ved jeg jo ikke :-))
Jeg vil bestemt tage imod din invitation og glæder mig til at læse flere kritiske indlæg om f.eks. rødstrømper.....sådan én har jeg ikke set i årevis.....

Anonym sagde ...

Må nok erkende at det ikke er wordpress skyld at min blog ser ud som den gør, men at det mere skyldes netop andre menneskers fordomme om hvad der er seriøst el. ej - Jeg har faktiskt forsøgt mig med andre varianter - men har så netop haft oplevelsen af at folk er gået forbi - uden at tage sig tid til at læse og debattere. Og det var jo ikke særlig tilfredsstillende, da intentionen med en blog (ja min ihvertfald) netop er dialogen.

Hvorfor det naturligvis bliver desto mere interessant, at du giver udtryk for, at blive tiltrukket af en helt anden type design - men med dertilhørende skuffelse over det noget enssporede indhold....

Må jeg vist tænke lidt mere over.....

Sjuske-Dorte sagde ...

Harning - det er jo netop det paradoksale ved tilværelsen. Man tror man ved så meget.....
Her rammer du netop hovedet på sømmet: En blog kan da nemt være seriøs samtidig med den er smuk at se på. Jeg er et meget visuelt mennesker - og nyder at se på smukke billeder/ting, men derfor behøver man jo ikke være en useriøs person (har selv en MBA og 2 virksomheder). Vil tillade mig at føje din blog til min liste over inspirationskilder, da jeg fandt meget interessant læsning derinde. (Læste bl.a. den lange tråd om "kvindesagen".....

Anonym sagde ...

Vi to kan sagtens blive enige om at en blog godt kan være både seriøs og smuk at se på. Desværre synes de fleste andre ikke at være helt enige (j.f.tidligere betragtning).
Og så må man måske lede efter en eller anden for for mellemløsning. Noget med ikke for grimt, ikke for pænt, lidt levende men ikke for spraglet...
Tror jeg.

(Og mange tak for rosen - inspirationskilde, det ikke så ringe endda. :-) )

Unknown sagde ...

Ih hvor har du ret.
Nu maa jeg holde oeje med din og puffe lidt til dig saa du kan leve op til det:)